Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Lydia - 3 mars 2012 21:19

Hurra, i dag fick jag göra comeback i sökskogen. Lydia ska ju på utställning imorgon och vill inte ha barr i pälsen så då fick pensionären, det vill säga jag, rycka in. Och det gjorde jag så gärna.

Härligt väder för sök hade vi, sol men inte för varmt, den mesta snön hade smält bort men det hade inte hunnit bli slaskigt. Perfekt före.

Jag skötte mig strålande förstås, missade visserligen en figge men jag rundade henne fint så matte var nöjd i alla fall. Skällde som besatt gjorde jag och fick KORV!

Ingen tog bild på mig tyvärr, men här kan ni få se bilder på mina sökkompisar som var med i dag:

 

Bossa är så liten och snabb så att det är nästan stört omöjligt att fånga henne på bild.

 

Frodo var också med. Jag har ju glömt att gratta honom för hans LP2 som han erövrade nyligen. så här kommer ett senkommet Grattis!

 

Frodo fick ha fasta rullen i dag för första gången på länge, men han hade inte glömt hur man gjorde.

 

Snygge Viktor var också med.

 

Han grejade sina figgar hur lätt som helst. Inga missar där inte.


Ja, kul var det. Och när vi kom hem var det Lydias tur att få mattes uppmärksamhet. På trimbordet. Det avstod jag gärna ifrån. Det kan hon ha, den lilla rackarungen, för att hon hackade min blogg i går. Men nu har jag bytt lösenord, så det så.

 

Lydia blev klippt inför morgondagens utställning.

 

Matte gjorde sitt bästa. Någon proffsklippning var det ju inte, men jag tror inte matte och Lydia behöver skämmas alltför mycket.

 

Så i morgon när matte packar in Lydia i bilen så är jag alldeles nöjd med att stanna hemma och drömma om sök och korv.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards