Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg under juli 2017

Av Lydia - 31 juli 2017 21:32

I dag är det ingen vanlig dag! I dag är det min födelsedag. Det är precis sju år sedan jag föddes på Risungs gård på Gotland.

Jag har firat med att bada i Mälaren, att pussa min kärlek Bosse genom spjälorna i hans grind, med lite bollkastning och en och annan godbit.

 

Även mogna damer kan gilla att lira boll.

 

Snälla husse, kan jag inte få lite leverpastejsmörgås?

 

Mums!

 

Och lite, lite till!

Det blev en hel del leverpastej. Och sedan gäller det att slicka sig noga om munnen så man får i sig allting.


Stilstudier:

         

Smaskens.


 

Ja, det blev en riktigt bra sjuårsdag. Hoppas alla mina kullsyskon, Rolle, Conti och alla de andra blev ordentligt firade de också!

 

Min bror Conti viskar något i mitt öra när vi försöker bryta oss ur ur valplådan.

Av Lydia - 2 juli 2017 17:20

Nu var det ett tag sedan jag bloggade, hoppas ni saknat mig.

Jag vill bara tala om att allt är bra här hos oss. Sommaren har kommit och vi njuter av den.

 

Midommar tillbringade vi på Vindö, och det blev både besök på festplatsen och ett dopp i Österjön. Det senare gällde bara mig. Tvåbeningarna höll sig på torra land.

 

I går var en väldigt trevlig dag, för då kom min bror Rolle och hans plastbrorsa Ressu och hälsade på.

 

Hörni grabbar, nu har ni väl nosat klart så vi kan börja leka?

 

Och vet ni vad, de hade med en present till mig!

 

Egentligen var det nog en badleksak, men den fungerade utmärkt på land också. Och så syntes den bra i gröngräset.

           

Jättekul hade jag med den, tack snälla Rolle och Ressu med husfolk!


I dag tyckte matte att det var dags för sommarkosym, så då åkte klippbord och klippmaskin fram. Så nu är jag kortsnaggad. Som tröst promenerade vi ner till Mälaren och jag fick ett eftermiddagsdopp.

 

Det är bra att vara kortklippt när badsäsongen är i full gång. Man torkar så fort.

   

Lite vågor blev det, när båtarna åkte förbi.


Jag passar också på att lägga ut lite bilder som matte tog när hon åkte till Gotland och Stora Karlsö för ett par veckor sedan, utan mig. Synd, för jag hade trivts där. Härliga bad och fina fåglar att jaga...


                                           



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards