Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg under oktober 2018

Av Lydia - 21 oktober 2018 15:58

Ojdå, nu har jag slarvat med bloggen igen. Länge sen sist, så här kommer en liten uppdatering:

Den varma sommaren har övergått i en ganska varm höst och just nu sprakar naturen av höstfärger.

 

Eftersom det är perfekt promenadväder har det blivit många, långa promenader.

 

Jag har badat många gånger, och även fått gå ett viltspår, med min rådjursklöv som väntar på slutet.


En dag åkte matte och jag till Apollogrupen och gick något som heter äventyrsbana. Det var ett kilometerlångt

viltspår med överraskningar längs vägen: en död grävling, en död räv, ett hjorthuvud, en älgskank mm. Jag nosade lite på alla grejerna, utom räven, den gick jag bara förbi. När jag kom till slutet av spåret väntade en överraskning.

 

Där låg ingen rådjursklöv, utan en skål med köttbullar. Helt okej ersättning, tycker jag.


Vi har varit på några resor också. I augusti åkte vi till Växjö, men det blev inga bilder därifrån. I september åkte, husse, matte och jag till Gotland. Det var trevligt.  Vi träffade bland annat Rolle och Ressu på Risungs gård där jag är född, men det blev inga bilder av det heller. Besynnerligt. Matten som brukar vara så flitig med kameran annars.

Men en hel del andra bilder blev det.

 

Här är raukarna vid Lergrav. Ser ni mig i Lergravsporten?

 

Här sitter jag ju.

 

Det finns mycket raukar på Gotland.

 

Det här är vid Folhammar, var alldeles nära där vi bodde i Ljugarn.

 

Vi bodde i en trevlig stuga. Matte och husse tyckte att de hade täckt över soffan bra med fleecefiltar, men då hittade jag en ny sovplats på puffen.

 

Vi hittade många trevliga ställen att promenera på.

 

Här vandrar husse och jag vid Närs fyr.

 

Där seglade en ståtlig havsörn över oss.

 

Självklart blev det lite bad också, här i Lausviken.

 

Undrar hur man tar sig ner till den här stranden? Vid Sysne.

 

En minnessten.

 

Man ska vara försiktig med att ge sig ut på nätet, har jag hört.

Många härliga vidder finns det på Gotland, här är vi på Faludden.


Ja, det var de senaste månaderna i snabbrepris. Hoppas det inte ska ta lika lång tid innan jag kommer ihåg att blogga igen. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards