Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg under februari 2017

Av Lydia - 21 februari 2017 16:27

Hej igen! I dag tänkte jag att jag skulle berätta hur det var när vi hade avslutning på vår noseworkkurs i lördags.


 

Matte ville ha en bild på alla kursdeltagarna, men det var inte så lätt. Det blev ganska rörigt.

 

Här har vi gjort ett nytt försök. Från vänster syns Mario, Bruno, jag och Emil.


Vi avslutade med att vi alla fick göra de olika momenten, under tävlingsliknande former. Nu var vi ju inte riktigt fullärda, efter bara sex gånger, så det gick ju sådär. Och så blev ju hussarna och mattarna lite nervösa, förstås.

Här är en liten film från de olika momenten. Vårt "fordon" var en skottkärra. Annars kan det vara en bil eller en släpkärra eller något annat på hjul.



I lördags skulle matte till jobbet efter kursen, så då åkte vi hem direkt, men lördagen innan var hon ledig, så då åkte vi till den stora hundrastgården i Rosersberg, när vi ändå var i närheten.

 

Det var jag och en lagotto som heter Felix (han med pinnen) och en väldig massa irländska settrar.

 

Jag med en setterflock i släptåg.

 

En käck beaglevalp fanns också där.


Den senaste veckan har det varit ganska blött. 

 

Säsongen för underredsdusch efter varje promenad är inledd.

 

Men det finns hopp om vår. I går såg vi lite vintergäck bakom ett staket.

 

Men i dag kom snön tillbaka. Vi får se om den stannar över Stockholmsbarnens sportlov som är i nästa vecka.


 

Nej, nu orkar jag inte berätta mer. Dags för en tupplur. 

Av Lydia - 10 februari 2017 17:28

Nu har jag varit lat med bloggandet ett tag. Orkar nog inte blogga så mycket i dag heller, men vill ändå berätta att i förra veckan tog jag med matte ut i skogen och gick ett viltspår.

 

I slutet väntade rådjursklöven. Det gick bra, fast det var så länge sen. 

 

Det bästa var att Ressu och Rolle också var med, fast de fick vanliga pinnspår.


Tyvärr har det blivit kallare igen, så den här veckan blev det inget spår. Men i nästa vecka ska det bli varmare, så nu håller jag tassar och klor för att det blir spårdags.

Annars  fortsätter vi med vår noseworkkurs. Förra gången fickvi börja leta utomhus och i morgon ska vi träna fordonssök. Det blir spännande.

 

Nu önskar jag er en riktigt trevlig helg, Själv ska jag mysa framför kakelugnen och se om jag kan tigga mig till något gott när husse och matte ska titta på "På spåret" på TV.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards