Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg under december 2016

Av Lydia - 26 december 2016 14:57

Julen är nu nästan över för den här gången. Hoppas ni fick god mat och många klappar, för det fick jag. Jag fick nog flest klappar av alla i vår familj för det fanns många lediga händer.

 

På julafton väntade jag förväntansfullt framför granen.

 

Och kolla vilken tur jag hade. Paket i år igen.

 

Det var en uppstoppad and. Jag tyckte att den kunde få sova i min säng.

 

Fast jag måste först undersöka hur den såg ut inuti. Och kolla varför den pep när jag tuggade på den.

 

I dag på annandagen tog jag på allvar itu med dissikeringen av min nya kompis.

 

Det visade sig att han var full av vit ludd.

 

Det fanns hur mycket som helst i magen på honom.

 

Ganska trevlig julpyssel.

 

Man måste vila käkarna emellanåt.

Ibland måste man spotta ut luddet när det fastnar mellan tänderna.

   

Lite trött i käkarna blir man allt. Tar luddet aldrig slut?

 

Efteråt var det skönt att ta en promenad och lufta bollen en stund. Inte lika mycket som fastnar mellan tänderna då.

 

Som ni ser har vi inte en gnutta snö kvar. Grönare jul än så här kan det knappast bli. Och ganska varmt är det, fast blåsigt. I Skåne har ett oväder som Urd dragit in. Vi hoppas att Urd håller sig där och inte kommer hit.





Av Lydia - 24 december 2016 06:00

 


GOD JUL

 

 

                               

                                     En riktigt god och glad jul vill jag önska alla mina följare!

Av Lydia - 13 december 2016 10:59

Hej, i helgen var jag bjuden på fest!


 

Käket var helt okej, och bordsgrannarna vänliga.

 

Före maten var det prisutdelning. Här väntar jag på min tur. 


 

Nä, fattar ju att ni inte gick på den lätte. Jag fick i stället följa festligheterna i tv, med ett schysst tuggben under soffbordet. Olika falla ödets lotter.


Annars har det hänt lite allt möjligt. Det har bakats och stökats inför julen.

 

I söndags var min kompis Benny här och hälsade på. 


I helgen kom vintern och snön tillbaka.

 

Kul att kunna ut och springa utan att bli grusig om tassarna.

 

Men varför har Lydia så bråttom, kanske ni undrar?

 

Vad är det jag har fått syn på?

 

Jo. den röda bollen har fått komma ut och lufta sig lite.

 

Alltid lika kul!

 

Fast sen kom Bellman och lånade bollen. Utan att be om lov.

       

Som tur är hade han lite bråttom och stannade inte så länge, och jag fick tillbaka min älskade boll!


Nu får vi se hur länge snön stannar den här gången. 

Av Lydia - 4 december 2016 16:15

I helgen var det varit den stora hundutställningen på Älvsjömässan. Jag slapp åka dit det här året också. Men matte var där, och kom hem med en massa väldoftande påsar. Hon hade samlat på sig en del gratisprover på hundmat och hundgott.

 

En bok blev det också. Om nosework. Hon hade kunnat fråga mig och sparat pengarna. Jag vet allt om nosarbete.


Det var många hundar där. Det var det även på Rosersbergs slott norr om Stockholm i dag.

 

Där var det lagottoträff.

 

Jag hann inte räkna dem alla, men en åtta-nio stycken var vi i alla fall.

 

En del busade.

 

Andra sprang mest hela tiden.

 

Lite senare än de andra kom en riktigt stilig kille, Milou, som jag blev väldigt intresserad av. Eftersom han kom lite senare måste alla vi andra inspektera honom noga.

 

Jag försökte bjuda upp honom till dans men han var väldigt svårflirtad.

           

Några bilder till. Om man klickar på dem blir de större.

 

Där fanns andra raser också och vi blandade oss helt fördomsfritt.

 

Alla får vara med och leka.

 

Storleken spelar ingen roll.

 

Ja, nästan ingen roll. Den här newfoundland-damen var väl stor för min smak. Jag skällde ut henne.

 

Många kilo hund blir det.

 

En del var lite närgångna, men alla var vänliga. Det var ett trevligt ställe, så dit kanske vi åker igen. Trött blev jag i alla fall, efter en och en halv timme i världens största inhägnade rastgård. I alla fall den största jag besökt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards