Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Lydia - 31 mars 2010 15:59

Hej, hoppas ni inte glömt bort mig, trots att det varit lite tyst på bloggen. Dagarna går i rasande takt och tiden räcker inte till. Men nu måste jag bara berätta om gårdagen, då jag hade fint besök. Kusin Ressu kom hit och tränade lite lydnad med mig, för nu är hela konstgräsplanen snöfri!

Och eftersom Ressu tog med sin matte och hennes kamera, så blev det några bilder på min matte, som omväxling. Annars brukar hon ju stå bakom kameran.

    

Kul med träning på torrt och jämt underlag.

Vi tränade lite olika moment med varierande resultat. Matte har konstaterat en sak när det gäller rutan, och det är att jag har svårt att hitta in första gången. Men har matte väl har visat mig var mitten är (det räcker att hon går dit och pekar) så kan jag springa in och ställa mig där. Fast på tävling får man ju bara ett försök. Matte tror att hon kanske behöver flytta rutan mellan varje skick, för att jag ska lära mig att bara springa rakt fram och stanna på kommando, inte tveka eller springa till konen som jag gör om jag blir osäker.


Efter träningen gick vi en promenad ner till sjön och tittade efter vårtecken.

 

Ressu och jag. Isen ligger kvar i alla fall. Fast den är lite förrädisk.

 

Hoppsan, jag plurrade när jag skulle hämta de där fina pinnarna som låg ute på isen.

Ja, ja, då var årets premiärdopp avklarat i alla fall.

 

Hm, lite kallt var det. Om vi hade haft de där vedklabbarna så kunde vi tända en brasa att värma mig vid. Och grilla korv! Jag tror jag skickar Ressu att hämta dem.

Hoppsan, han plurrade han också. Ja,ja, vi får väl klara oss utan brasa. Tanterna hade nog glömt att ta med korv i alla fall.

Här visar jag Ressu min badbrygga.


På vägen hem träffade vi en avlägsen släkting, söta Inca, en portugisisk vattenhund. Och Ressu, den tjejtjusaren, blev genast förtjust.

De shakade loss ordentligt

Ressu är extra svag för svarta tjejer 

Hon ser lite vild ut, Inca.

Jag förstod inte alls varför de sprang omkring som tossiga i vårsolen. Det fanns ju så mycket spännande som kommit fram nu när snön smält undan och marken tinat. Massvis med matnyttigt att nosa fram.

 

Fast visst är hon söt, Inca.            


Ja, det var trevligt att få besök. Det gör vi om, Ressu!


         


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards