Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Lydia - 7 november 2010 21:22

I dag har det inte hänt så mycket, men vi har haft några sköna promenader i höstsolen. I brist på annat tänkte jag berätta om Lydias första riktiga bad i fredags kväll.

Jag blev först moloken när matte ropade att det var baddags, men sen blev jag lättad när hon tog Lydia och lyfte upp henne i badkaret.

 

Jag måste erkänna att lillasyster tog badet och schamponeringen med upphöjt lugn.

Kolla in luggen

Måste skaka vattnet ur pälsen

Kolla punk-lagotton

Så där ja, ren och fin och blöt.


Efter badet har hon blivit en storlek större.

 

Fluffig och yvig, med bländade vit krage

Hon gillar pinnar, precis som jag

           

Matte säger att hon borde klippa lite på Lydias päls, men hon skjuter på det ett litet tag till.  Lydia är väldigt sprattlig och inte det minsta samarbetsvillig när saxen kommer fram. Det är inte jag heller, om sanningen ska fram.           

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards