Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Lydia - 28 november 2009 20:26


   Ja, så är advent här. Mysigt värre med tända ljus, stjärnor och glitter, saffransbröd och pepparkakor. Jag tycker bäst om pepparkakorna. Och lussebullarna. Och julosten. Och köttbullarna. Undrar om tomten har något paket åt mig i år? Och när han kommer?


  

Tyckte jag såg något där ute?


Vi väntar på vintern också. Vi är rustade: vinterdäcken är på plats på bilen och 1,5 kubik prima björkved är inhandlad. hemkörd och staplad. Så nu kan snön och kylan komma när som helst.


Medan man väntar kan man ju hitta på roliga saker. Och i dag har jag varit på sök. Jag fick inte mindre än elva skick, varav sju var så kallade tomskick. Och fort gick det. Det är så kul nu när jag blivit skallhund att jag kan hålla på hur länge som helst. Jag hade inte ens tid att bada i dag, trots att det fanns massor av diken att hoppa ner i. Men man blev tillräckligt våt av regnet och den blöta mossan.


Men nu har jag inte tid att blogga mer. Äppelkaka och en film på TV väntar. En trevlig första advent önskar jag alla!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards