Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Lydia - 10 november 2009 15:49

Vi börjar med en bildgåta:

  

Vad kan det var för något på bilden? Svaret kommer längre ner.


I dag har matte jagat runt med dammsugaren, så jag har hållt mig undan så gott det går. Men lite promenader har vi hunnit med. På lunchpromenaden passade vi på att träna lite framförgående och inkallning med ställande.

Ingen kamera med i dag, men i går tog matte en massa bilder. Hon jagade nämligen den rätta formen. Vi deltar ju varje vecka i fototävlingen på Tessans blogg och temat för den här veckan är runda former. Jag föreslog att matte skulle plåta en skål med köttbullar, närmare bestämt min matskål full med köttbullar, men hon nappade inte på det. Så vi gav oss ut för att leta runda former i naturen.


  

En vacker stubbe

  

En annan stubbe


  

Våra japanska lyktor

 

Matte hittade ett vackert rött äpple bland löven, men jag kunde inte låta bli att smaka. Så då var det inte runt äpple längre.

     

Sandkakor är runda, men inte särskilt goda.


  

Tittut, en rund tunnel!

Man kan springa igenom den också.



Här är något annat runt.

   


Jag träffade min granne Dennis också. Vi är inte de bästa vänner, men vi har ett gemensamt intresse: pinnar.


Och så till bildgåtan. Det var inga snöbollar, utan snöbär, här i kombination med rönnbär.

       


Ja, vi får se vilket bidrag vi fastnar för. Jag håller fortfarande på köttbullarna. Eller kanske pannkakor? Det är också runda. Och jag har ju utnämnt 10 november till pannkakans dag. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards