Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Lydia - 12 april 2012 20:37

Hå, hå, ja, ja. Detta var ingen rolig dag. Tur att den börjar lida mot sitt slut. Den började illa redan på morgonen. Ingen frukost. Sedan tog vi bilen till veterinären. Jag försökte vägra kliva ur, men matte lyfte helt sonika ner mig på marken. Sedan blev det sövning.

När jag vaknade var jag alldeles groggy och öm i munnen. Fem (!) tänder hade tandläkaren dragit ut. Så nu har jag hål i munnen och matte hål i plånboken. Matte fick stränga förhållningsregler: bara flytande föda i två dagar. Så nu mixas mitt goda, knapriga torrfoder till välling. Och ingen ost, inga godbitar, inga ben och inga pinnar på promenaderna. Apportering och kamplek är strängt förbjudet. Fast en ljuspunkt var att matte tyckte så synd om mig så hon köpte en tub mjukost. Så när hon brer sin smörgås och lägger på ost så får jag en klick mjukost i stället för mitt vanliga tionde.


Inte nog med det - när jag vägde in mig hos veterinären hade jag fått upp i vikt sedan förra gången (för två veckor sedan). 17,35 kg i stället för 17,2, vilket redan det var i mesta laget. Så nu väntar stramare tider...  


Det blev kanske lite för mycket godsaker i måndags när jag fyllde 10 år. Men det gör man ju bara en gång i livet.


Måndagen var i alla fall en särdeles trevlig dag. Massor av gratulationer fick jag, bland annat här i bloggen, tack för det! Och på promenaderna passade matte på att berätta för alla vi kände att jag fyllde år. Det ledde till att jag blev bjuden på godis flera gånger. Nästan som att gå påskkärring!


På lunchpromenaden motionerade vi.

 

Husse tränade kast med liten boll och Lydiaoch jag tränade löpning. När matte kastar blir det mest sprintlopp, men husse har lite mer snärt i kastarmen så då blir det längre distanser.

 

Ha ha! Lyra!

    

Jag är bäst på att hitta bollen även om Lydia oftast är snabbast. Men hon har så bråttom att hon inte hinner se var den landar.

 

Fast i bland lyckas hon också sno åt sig den.

 

Snälla husse, bara en gång till!

 

Det är kul att fylla år! Och härligt att fylla på en helgdag när hela familjen är ledig och kan uppvakta mig hela dagen.


 

I stället för tårta blev det glass - med en prinskorv i. Perfekt kombination.

 

Mmmmmm......

 

Det värsta är att när jag är klar så har Lydia alltid hälften kvar.

 

En riktigt härlig födelsedag var det. Till och med vädret var hyfsat. Annars har det varit ganska mycket blåst och regn senaste dagarna. Men snön har hållit sig borta och nu har till och med min bil bytt till sommardäck, så nu är det nog vår på riktigt.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards