Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Lydia - 12 juli 2010 22:24

Det är varmt, både ute och inne.

  

Så här visade termometern i sovrummet halv åtta i går morse. Därför har matte och husse tagit fram helvetesmaskinen.

Därför sätter inte jag min tass i sovrummet. (Där är i alla fall för varmt för mig. Jag föredrar torkskåpet eller källaren)


Man får ta alla tillfällen i akt att svalka ner kroppen.

 

Aahh, varje morgon när vi passerar torget i Västertorp passar jag på att inspektera fontänen.

Grönsakshandlaren håller på att packa upp sitt lager. När jag badat färdigt ska jag kolla om han tappat något på marken.

Så där ja, nerkyld och redo för nya äventyr


Dagen har varit ganska händelselös, förutom att jag hittade en nästan oäten kexchoklad på lunchpromenaden, men husse tog den ifrån mig. Så missunnsamt.


 

Jag har mest legat och flämtat i dag.

Men ni som klagade den 23 februari när termometern visade så här, ni är väl nöjda nu.

  

Fast jag trivdes nog bättre då, om jag ska vara ärlig.   


Men det är klart - då fanns det ju inte några vackra blommor.

 

Avslutar med en bild på gurkörten              

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards