Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Lydia - 11 februari 2010 22:15

I kväll var vi på lydnadsträning på Norsborgsklubben. Det var visserligen ganska kallt, minus sex-sju grader, men matte ville gärna testa hoppet lite, så vi körde en kort stunds drillning.

Vi tränar så att matte har sänkt hindret, och håller bollen i handen så att jag ser den. När jag har hoppat utan att skälla så skickar hon bollen. Det har genast blivit lite roligare, så jag hoppar utan att skälla. Vi får se hur jag gör när hon stoppar undan bollen.

Inkallning med ställande gick också bra, liksom fria följet. Rutan gick bra, efter lite inköringsproblem. Matte tror att hon ska sluta med target, för när det inte ligger något i rutan ställer jag mig bara och markerar en av konerna. Hon ska satsa på att dirigera mig rätt i stället.


Eftersom det var kallt fick alla hundarna följa med in i klubbstugan när det var fikadags. Som tur är var vi bara fem hundar i dag, annars kanske det hade blivit stökigt. Matte hade bakat tigerkaka, för att fira att Tigerns år just har inletts. Jag fick smaka lite grann. Ibland är det bra med kyla...


Före träningen gick vi en rastningsrunda i parken. Och matte hade glömt bort drivan med havregryn, så jag gjorde ett blixtryck och hann få i mig en hel del innan hon lyckades dra bort mig.

Och tro det eller ej, när vi gick tillbaka gick hon i andra tanker och glömde bort grynen igen, så jag gjorde en ny räd.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards