Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Lydia - 17 augusti 2009 21:34

I dag har jag fått massage. Jag har varit hos massageterapeuten Anna som har jobbat för att lösa upp de hårda knutarna som är mina lårmuskler. De var väldigt spända, tyckte hon.

Det var rätt skönt, även om det ömmade lite ibland. Men det blir nog bättre efter några behandlingar. Och efteråt fick jag godis.

Matte hoppas att jag ska slippa skador under träningen om musklerna är smidigare. Vi ska ju gå agilitykurs i höst. Kanske får jag snyggare gång också, och slipper gå så kobent med bakbenen?


I går planterade matte lavendelhäck på baksidan och i ikväll har hon och husse varit ute och mätt hur mycket gräsmatta de ska beställa. 

Till nästa sommar ska de blomma, hoppas de.


När matte var på Zetas och köpte lavendelplantor tittade hon på såna där fina fjärilsbuskar som Pia skrev om på sin blogg. De är nätt jämnt härdiga för Stockholmstrakten fick hon veta, men de kan klara sig om man täcker ordentligt med löv på vintern. Så nu går hon och funderar var man kan placera en sådan.


Jag får inte vara med och gräva och plantera. Tråkigt, tycker jag. Småfåglarna får ju hjälpa till i trädgården med att så solrosor.

Hos några grannar en bit bort hade de gjort mer än så. När matte och jag var ute på kvällspromenaden visade Lena vad de fått under sin altan. En stor, kraftig cannabisplanta. Den hade vuxit upp rakt under där de hade haft en fröautomat hängande i vintras. Matte brukar aldrig köpa såna där fröblandningar med hampafrön och annat, utan bara solrosfrön, för de brukar fåglarna gilla bäst.


Ja, snart är hösten här. Semestrarna är slut och den här veckan börjar småmattorna i skolan igen. Men det ska bli lite sol i veckan och matte är ledig, så kanske kan vi sitta ute och njuta.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards