Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Lydia - 6 april 2009 20:21

Ja, nu gäller det att ligga i med träningen, när snön äntligen har smält bort och det börjar torka upp lite grann på planerna. I dag var matte och jag på brukshundsklubben i Ågesta och tränade lydnad.

Matte var ganska nöjd, men framförgåendet är sisådär. Ibland går det jättebra, ibland inte alls. I dag kom jag in riktigt bra vid sidan på apporteringen och tugget var inte så farligt. Men vänta bara tills det är tävlingsdags och jag får smaka på någon ny, obekant apport. Mums!

Vi tränade lite inkallning med ställande. Matte prövade att lägga ut en musmatta som target där jag skulle stanna, men det funkade inte särskilt bra. Jag studsade på musmattan och fortsatte sen mot matte. Därför återgick hon till att lägga en boll bakom mig när jag sitter och väntar. Sedan säger hon stanna, och sedan varsågod om jag gör ett snabbt stopp. Då får jag sno runt och ta bollen.

Vi gjorde en budföring också, med Monica, Titzies matte, som mottagare. Jag försökte smita ifrån henne i förväg, men hon ropade tillbaka mig, och höll mig i halsbandet tills hon sagt marsch, och jag fick springa till matte.

Vädret var härligt och när vi kom hem satt vi ute på altanen och solade. Kanske blir jag en brun lagotto om jag solar tillträckligt mycket?


Och så några bilder från dagen:

En glad apportör


Titta matte, jag har hittat tussilago!


Blåsippssök.


Efter träningen blev det ett svalkande dopp. Visst är det härligt med vår.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards