Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Lydia - 5 april 2009 15:04

Nu är vi hemma igen, efter att ha tillbringat natten i Linköping. Här är det snabba ryck.

Gårdagen började bra, med ett härligt sökpass i vårsolen. Matte var jättenöjd med att jag gjorde allt rätt (för en gångs skull). Tyvärr hann vi inte stanna så länge och matte gick miste om tårtan som Hasse bjöd på för att fira att han och Victor blev uppflyttade i lägre klass förra helgen.

För vi skulle hem och duscha (både matte och jag fast inte samtidigt). Sedan for vi och husse iväg till Linköping för att hälsa på Tomas och Kerstin. Vi såg massor av tussilago längs vägen och termometern i bilen visade 17 grader. När vi kom fram satt vi ute på tomten och fikade, bland alla vårblommor. Det surrade av aktivitet i rabatten och vi såg både humlor, bin och en fluga. Årets första nyckelpiga landade på kaffebordet.

Sedan tog vi en skön promenad och passerade bland annat genom Gamla Linköping. Vi såg både utslagna tulpaner och påskliljor i en rabatt på Blomgatan (var annars?). Det märktes att våren i Linköping är lite längre gången än i Stockholm.

När det var dags att sova bäddade matte och husse på madrasser på golvet. Toppen, tyckte jag. Men så visade det sig att de också tänkte sova där. Jag hade ju räknat med en säng för mig själv. Jag får nämligen inte ligga i sängarna, men när det är bäddat på madrass på golvet är det fritt fram. Nu tvingades jag trängas med antingen matte eller husse, så till slut sträckte jag ut mig på mattan i stället.

I dag åkte vi hem, och det regnade nästan hela vägen, men nu har det slutat och med lite god vilja kan man inbilla sig att det klarnar upp

Inga bilder blev det från helgen, för matte hade inte med sig kameran, varken till söket eller Linköping.

Nu ska vi fika, men vi måste gå ut i bloggosfären i kväll igen och kolla. Flera  vänner tävlar i dag, både i bruks och lydnad, och vi är så nyfikna på hur det går.


Jaha, nu har vi varit ute och surfat en stund. Dags att sova efter en händelserik helg.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards