Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Lydia - 19 mars 2009 14:55

I går kväll gick matte iväg till sin fotokurs med stora förväntningar. Då skulle de börja med andra hälften av kursen: redigera bilder i Photoshop. Men efter en timme tvingades läraren ge upp, efter att inte ha fått igång sin dator. Så då fick alla gå hem igen.

Så nu får matte bärga sig till nästa onsdag.

I dag är det omväxlande lätt snöfall och sol, och vinden är iskall. Men i går var det jätteskönt och vi tog flera härliga promenader, med både träning och bollkastning.

Under promenaden träffade vi lilla Rosa.

Matte berättade att Rosa snart ska få småsyskon, och om det blir någon kille kanske han ska döpas till Fritz och få flytta hem till nån vi känner. Hm, vem kan det vara?


Ofelia berättade i sin blogg om sin retsamma grannkatt. Jag har också en retsam granne, Agnes. I går när vi kom hem låg hon på vår uppfart och solade.

Men när jag ville morsa så smet hon iväg.

Raskt in under bilen.

Ha ha, du kan inte ta mig.

På tal om retstickor så finns det andra här i trakten. Ibland är de på tomten, igår fångade matte dem på bild i kvarteret intill.

De är väl och här och spanar för att se om det finns några tulpanknoppar än.


I kväll är det dags för träning i Loviseberg igen. I morgon händer nog inget särskilt men på lördag ska jag på "blind date". Matte är hemlighetsfull men har avslöjat att jag ska få träffa en softietjej. Jag ser fram emot träffen med blandade känslor. Visst gillar jag softies. Min första kärlek Hjördis är av den rasen, Irish soft coated Wheaten terrier. Jag träffar inte Hjördis så ofta nu för tiden, eftersom hon har flyttat, men vi sprang på varandra härom veckan. Vi blev jättelyckliga båda två. Men efter en stund när våra ägare stått och pratat länge och väl så började jag tugga på en pinne för att fördriva tiden. Och då gjorde Hjördis det igen, det som jag tycker så illa om. Hon bara ställer sig en bit ifrån och tittar på mig. Och då törs jag inte annat än att lomma därifrån och lämna pinnen till henne.

Toffelhjälte kanske ni tänker, men hellre toffel än terriertugg!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards