Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Lydia - 6 mars 2009 10:31

Så är det fredag igen. I dag är det lugnt, så matte och jag har tid att blogga lite. Har blivit dåligt med det tidigare i veckan.

Om klippningen kan jag berätta att den delvis skjutits på framtiden. Matte grovklippte lite i går och tanken var att hon skulle tagit fram klippmaskinen i dag. Men så ångrade hon sig och tänkte att pälsen på kroppen kunde få sitta kvar lite till. Så nu har hon klippt ben, huvud och svans, och putsat lite grann på kroppen. Det gör att benen inte ser riktigt lika pinniga ut längre, men särskilt snyggt är det ju inte. Men allt klär en skönhet, även en övergångsfrisyr.

Annars har jag fått stå lite år sidan. Det är nästan så jag blir lite svartsjuk på mattes andra intresse - kameran. I onsdags började hon sin fotokurs och sedan dess har hon plåtat och plåtat. Här är en av uppgifterna de fick göra på kursen:

Det är kursledaren som svänger sin mobiltelefon i ett mörkt rum och eleverna får fota med bulb-läge.

Ja, jag har ju lite utdelning av kursen också. En av hemuppgifterna till nästa lektion var att ta en bild där en rörelse har frysts. Så då tog matte med mig, kameran och bollen till fotbollsplanen och så blev det springa av!



Totti gånger två!


Undrar om de ska få någon hemuppgift som heter "hund som slukar en gräddtårta"?


Ja, lite lydnadsträning har det blivit också. I går kväll var vi på Loviseberg och tränade. När vi var klara gick alla mattar och hussar in i klubbhuset och åt tårta. Det var Jingel som bjöd för att hon klarat LP1. Fast inte ens hon fick smaka tårtan. Om det inte blev någon bit över?


Någon LP1 lär jag väl aldrig få. Men jag har fått ett annat pris! Det är Ressu som givit mig denna utmärkelse:


Tack snälla! 

Egentligen ska man skicka vidare till sju andra bloggar som man vill belöna, och meddela dessa genom en kommentar i deras blogg. Men jag är lite snål och nöjer mig med att lämna den till två, Blondin-Stella och Prins Torsten, för att de har så trevliga bloggar med mängder med roliga bilder.

I paketet ingår också att man ska länka till den man fått utmärkelsen av.


I dag är det lite grått och blött ute. Inte särskilt roligt väder, men det kommer bättre tider. Här en bild från vår rabatt den 5 mars förra året. Håll ut!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards