Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Lydia - 3 februari 2009 20:15

I dag har matte och jag tagit en skön promenad i solskenet. Matte tog med lite grejer och skulle göra uppletande med mig. Först ville hon att jag skulle hämta en gummiring. Jag letade upp den, och skrapade på den med tassen för att visa att jag hittat den. Jag förstod nog att matte tyckte att jag skulle ta den i munnen och bära den till henne, men aldrig att jag skulle bita i en så äcklig grej.


 Sedan la matte ut en mjuk Nalle Puh i uppletanderutan i stället. Det var annat det, full fart in med Nalle Puh i munnen så fort jag hittat honom.


Om jag ska göra uppletande på någon tävling så får väl matte säga till att jag bara vill bära mjuka saker, inga hårda saker i gummi eller plast. Fast uppletande har man ju först i högre klass, och dit lär vi väl inte komma.


Sedan fick jag och Nalle Puh träna lite halkkörning på skridskobanan. Jättekul!




Kast med liten nalle är en skojig sport.


Och ja, Ressu du har rätt, borta bra men hemma bäst. Det finns ju så mycket kul att göra här hemma, och alla trevliga kompisar, och alla söta tikar att sniffa på...

Jag rycktes med lite bara, när jag läste om trick-kursen i Skåne. Men jag har ju Lagotto Cupen att se fram emot här på hemmaplan. Och så har matte i dag ringt och anmält mig till en spårkurs.



Apropå trick. Jag kan ju redan några trick, vacker tass, snurra (fast bara medsols), vinka och rulla runt. Matte försöker lära mig att vara blyg, men det går lite knackigt. Hon sätter en liten tejpbit på på nosen, eller blåser på mig, och när jag skrapar med tassen över nosen så klickar hon för att markera att jag gjort rätt. Så småningom ska jag nog lära mig att vara blyg.

Klicka på länken så får du se ett par av mina konster: att vinka och rulla runt.


                www.123minsida.se/tottilagotti/13724890


Vi hörs!



På Mälaren var det ingen vidare skridsko-is.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards