Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 7 januari 2017

Av Lydia - 7 januari 2017 17:14

Ni minns kanske att jag skrev häromdagen att det kommit ny snö. Nu har det kommit ännu mer snö.
 
Det har blivit is på Mälaren också. Jag testade isen i går, på trettondagen, då det var minus 14 grader kallt. Fast matte vågade sig inte ut på isen.

 

I dag har det kommit mer snö, så nu syns inte isen längre. Allt är vitt, och jag har blivit tax igen.

 

Visst är det vacker med snö, speciellt som nu när den är fluffig och fin.


Matte tog en liten film i dag, för att ni ska få se på min framfart i pudersnön. 



Härligt, eller hur!

 

Nere vid sjön har is-spökena kommit tillbaka. Hoppas det inte är de som varit och skrämt drottningen på Drottningholm. Jag hörde att hon hade pratat om slottsspöken på tv.

 

Varför tror du att jag nosat efter sork, matte?

 

Ja, det var en härlig vinterpromenad i dag, men nu kommer det besvärliga att bli av med snöbollarna på benen. Jag försöker bita loss så mycket jag kan på vägen hem, och sedan får golvvärmen i badrummet göra resten.


Det är kul med snö, men jag tycker att det räcker nu. Kung Bore behöver inte fylla på lagret på ett tag. Ett par minusgrader och lite sol på det här, så trivs vi allra bäst.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards