Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 26 juli 2016

Av Lydia - 26 juli 2016 16:44

Hej igen, nu var det ett tag sen sist!

Jag har varit på pensionat en vecka, och vilat upp mig lite. Det var ett nytt pensionat där jag aldrig varit tidigare, eftersom det gamla pensionatet skulle ha semester. Det var helt okej, hos en familj i en villa där altandörren stod öppen så att man kunde ligga ute i skuggan, och det ville man gärna, fär det har varit väldigt varmt. Där fanns andra snälla hundar att umgås med och jag har skött mig bra, förutom att jag inte ville äta min mat. Min värdinna var lite bekymrad, men det är bara så att jag inte gillar att äta borta. 

Men nu när jag är hemma igen gör jag mitt bästa för att ta igen alla förlorade måltider.


I går, när jag skulle bada nere vid Mälaren, gjorde jag ett riktigt strandfynd.

 

Tyvärr vägrade matte ta av kopplet. Annars hade jag nog hunnit springa undan och njuta av det där kyckligbenet i lugn och ro. 


Medan jag var på pensionat passade matte och husse på att vandra i Alperna.

 

Så här kunde det se ut. Det hade nog varit trevlig att springa på de där alpängarna, men matte och husse tyckte att jag hade det bättre hemma i Sverige. Just i den här dalen träffade de en lagotto som hette Otto, men han var inhemsk och hade inte behövt resa så långt.


 

Det blev ingen bild på Otto, men här kommer en bild på ett murmeldjur i stället. De kan vissla jättehögt.


Det har som jag nyss nämnde varit mycket varmt här hemma, och nu har det åskat de två senaste dagarna. Inte särskilt trevligt. Som tur är har det inte mullrat särskilt länge. I dag har SMHI hotat med mer åskväder. Jag hoppas de har fel.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards