Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 6 oktober 2016

Av Lydia - 6 oktober 2016 21:35

Hej igen. I dag har jag brottats med ett problem. Men först en bildgåta:

   

Vad tror ni det är för långnäst figur på bilden?


Och så till mitt problem:

 

Jag hittade en fantastiskt fin pinne på promenaden. Det var inget problem i sig.


 

Problemen började när jag kom hem och skulle lägga den i min pinnsamling. Bilden talar för sig själv.

 

Till slut fick jag in pinnen i hagen. Ni må tro att det tog tid. Jag måste nog erkänna att jag fick ta lite hjälp från matten.


Matten har också haft hjärngympa. Hon har nämligen fått en ny telefon sedan hennes gamla dog för en vecka sedan. Nu har hon i alla fall fått igång de viktigaste funktionerna, bland annat kameran, vilket ni ser på bilderna ovan.


Men i tisdags for hon i väg på utflykt utan mig och då fick riktiga kameran följa med. 

 

Här har ni svaret på bildgåtan. Det var baksidan av den här skäggmesen som ni såg. Den hittade matte vid Hjälstaviken utanför Bålsta.


Här är några bilder till från utflykten. Om ni klickar på dem så blir de större:

             




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards