Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Lydia - 8 augusti 2015 11:42

Många har klagat på den här sommaren, men jag har tyckt att vädret varit helt okej. Ingen överdriven värme och gott om pölar att svalka sig i. Inte så många irriterande flygfän heller.

Men det kan väl inte ha undgått någon att vädret nu har blivit sådant som tvåbeningarna vill ha det på sommaren, soligt och varmt. Och fördelen med det är ju att det blir fler badutflykter.

 

I går stämde vi träff med Rolle, Ressu och deras matte i Haninge. Sedan gick vi genom skogen, där det fanns en del fina spa-gropar.

 

Efter en stund kom vi ner till sjön, där lerinpackningen kunde sköljas bort. Ressu har som vanligt mest bråttom ut till flytetygen som mattorna kastade i.

 

Tyvärr hade ju kamerainställningarna ändrat sig utan att matte märkte det, så bilderna blev inte riktigt skarpa.

 

Mycket skvätt och plask.  

Jag tog det som vanligt lite lugnare, och Lydia stannade i land.

 

Rolle gillar också vattenapportering.

 

Och jag tycker bäst om mjuka saker med fyllning.

 

Jag gjorde mitt bästa för att tömma den här dummyn på stoppningen, men matte kom på mig gång på gång och kastade ut den igen.

 

Här har Ressu räddat fyren, som ingen annan ville simma ut och hämta. Han har inte riktigt så bråttom som det ser ut när han simmar tillbaka. Det är för att han just har passerat ett grund på vägen in.

 

Efter badet gick vi tillbaka tll klubbstugan, men det tog en evig tid. Mattorna skulle plocka blåbär, och då går det saaakta. Ganska tråkigt. Rolle och Ressu har efter den här blåbärsrika sommaren anpassat sig och börjat plocka själva, och även Lydia fick i går upp nosen för att blåbär kan vara gott.

 

Lydia i blåbärsriset.

 

Själv sparade jag mig till kvällen - blåbärspaj och glass!





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards