Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 28 december 2013

Av Lydia - 28 december 2013 20:16

Nu är julfirandet över. Det känns ganska skönt, även om Lydia och jag fått ta del av godsakerna som människorna tuggat i sig. Smakproven har dock varit alldeles för begränsade, enligt min mening.


Det har varit milt och regnigt och mörkt nästan dygnet runt. Åtminstone tycker matte det som jobbat alla juldagarna och sovit bort de få timmarna av grått dagsljus.


En glädjekälla har varit klapparna, både de som utdelats flitigt av alla de jullediga händerna och de som var inslagna i papper.

 

Alltid lika spännande.

 

Lydia var lite misstänksam mot det grymtande innehållet.

 

Hm, en julskinka?

 

När jag väl kommit över besvikelsen att den inte gick att äta så tyckte jag nog den var OK. Fast Lydia försökte fräckt nog lägga beslag på båda två.


Men som sagt, nu är julen över och vi rustar oss för årets värsta helg - nyår. Som ni kanske minns är både Lydia och jag rysligt rädda för smällare, och det har redan börjat knalla lite på kvällarna. Men vi hoppas klara oss helskinnande så att vi ses och hörs nästa år!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards