Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Lydia - 22 augusti 2012 22:30

 

Jaha, vad står det här då?


Nu undrar ni kanske vad det är Lydia håller på med. Det undrar jag också. Det borde nämligen varit jag som stått där och studerat skylten. Matte hade anmält mig till en nybörjarkurs i rallylydnad. Tanken var att vi skulle ha tisdagskvällarna för oss själva, hon och jag. Men när kursen startade i tisdags var jag lite opasslig. Jag hade väl ätit något olämpligt (jag ska bespara er detaljerna) så Lydia fick vara stand-in.

 

Hopplöst att skicka dit lillsyrran, tänkte jag. Hon kommer garanterat att blanda ihop höger och vänster och bli alldeles snurrig av alla pilar. Och inte lär vimsiga matte vara mycket till hjälp.

 

Men tyvärr verkade Lydia ha skött sig alldeles utmärkt. Jag får nog passa mig så hon inte snor min kursplats.


Annars har det inte hänt något anmärkningsvärt senaste dagarna.

 

Luftballongerna fortsätter att segla förbi på kvällarna.

 

Rådjuren gillar våra äpplen.

 

De verkar dela min förkärlek för de lite lätt övermogna frukterna. Tyvärr så gillar de också mattes rosor. Speciellt Ingrid Bergman. Inte en enda av den sorten har vi sett i år. Knopparna försvinner innan de hinner slå ut.

 

I torsdags var vi med matte och tittade på en sport vi inte sett förut. Lure coursing går ut på att man jagar en trasa över fälten, Verkar jättekul, men tyvärr är det bara för vinthundar, säger matte.

       


Annars händer det inte så mycket. Förutom att jag ständigt funderar över hur jag ska komma över Lydias matskål. Hon är nämligen lite kinkig med maten och ofta låter hon den bara stå. Fast matte brukar vaka som en hök över den.

 

Några gånger har jag dock lyckats överlista henne och sätta i mig Lydias portion också, innan matte plockar undan skålen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards