Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Lydia - 12 december 2011 22:30

Nu är det snart lucia och ännu ingen snö i sikte. Det kom några centimeter blötsnö för en vecka sedan, men den försvann på några timmar.

 

Den la sig på säsongens sista ros.


I helgen blev det ingen träning alls. Söket i lördags var inställt på grund av hundmässan, och matte orkade inte åka på agilityträningen i går kväll, eftersom hon var så trött efter julfestande, hundmässebesök och julkonsert. Matte åkte ensam på den stora hundutställningen, och det var väldigt skönt. Varken Lydia eller jag gillade tanken på att trängas med 8|000 andra hundar. Bara i lagottoringen visades över 80 krulltottar. Men vi väntade med spänning, för när matte kommer hem brukar det finnas ett och annat trevligt och väldoftande i påsarna.

Det gjorde det i år också, men väldoften åkte in i skåpet utan ett enda smakprov. Lite roligt blev det ändå, för jag fick äntligen en ny säng!

 

Min gamla hade nog hållt livet ut, om det inte vore för Lydias förstörelselusta. Nu är den lappad och lagad.

 

Därför blev jag väldigt nöjd när matte köpt en ny till mig. Den är visserligen lite mindre än den gamla, men skön ändå.

 

Ja, jag tycker nog att den räcker till.

 

Lite häpen blev jag över att matte köpt ytterligare en säng, ännu lite mindre. Men den var ganska skön den också.

 

Fast då blev Lydia lite putt. "Det där är min säng", sa hon. "Säg åt honom att flytta på sig, matte", klagade hon.

 

Ja, nu är Lydia stor. Hon har fått en alldeles egen säng. Vi får se om hon låte min vara i fred i fortsättningen, Jag har mina tvivel.


Matte handlade allt möjligt annat på mässan, till exempel en rödrutig regnrock. (Det låter riktigt roligt när hon säger det på sin småländska dialekt).

 

Och på mässor ska man naturligtvis få lite gratisprover också. Den här lilla burken fick matte när hon köpte hundgodis.

 

Väldigt små hundgodisar fanns det i asken, men de var välsmakande.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards