Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Lydia - 1 januari 2011 19:59

Gott Nytt År alla mina vänner. Och alla andra också. Hoppas ni hade en bra nyårsafton. Det hade inte jag. Jag tycker ju inte om när det smäller, så jag gömde mig så gott jag kunde, mest i badkaret. Ändå tycker jag att det knallade lite mindre under kvällarna före, och under själva nyårskvällen, än det gjort förr om åren. Fast under själva tolvslaget var det samma elände som vanligt.


Tyvärr verkar det som om folk köpt på sig fler raketer än de hann fyra av igår, för ikväll har det knallat av bara sjutton.       Så min kvällspromenad blev bara 25 meter. Sen tvärvägrade jag. Matte och Lydia fick gå själva.


Lydia, ja, ni undrar förstås hur hon klarade nyårsaftonen. Jo, det gick bra. Hon har inte förstånd till att bli rädd. Men det hade inte jag heller mitt första nyår.


Mycket att göra var det förstås på nyårsaftonen. Jag hade ju fullt sjå att hålla reda på både mat och raketer.

Jag har ju min disktjänst att tänka på. Den får man inte smita ifrån.

 

Mellan rätterna blir det mycket väntan för kökspersonalen.

 

Jag lekte lite med mina julklappar också.

Här har jag samlat på mig både de nya julklapparna och Lydias räv.

 

Hon vill vara med och dela, men det kan hon glömma. De är MINA.


Jaså, du springer och skvallrar för matte? Skvallerbytta!

 

Typiskt att man ska behöva dela med sig...

 

Så här inledde förresten Lydia det nya året. Med att massakrera lillmattes toffel. Efter att först ha väckt matte och husse kl 6.30


Som tur är fick vi besök i dag, så hon fick avreagera sig lite.

 

Kusin Ressu kom och hälsade på.

Och han hade med sig sin lillebror Rolle, som alltså är Lydias kullbror. Hur nu det släktskapet hänger ihop?

Lydia blev glad. Och snöig. Ser ni att hennes ben är vitare än vanligt? Det beror på att det nästan var plusgrader, så snön var kramig och fastnade lätt i lagottopälsen.

Även jag blev lite snöig när vi var på vår tomt med gästerna.

Lydia och Rolle rockade loss ordentligt.

Lite ringdanser tränade de också inför julgransplundringarna

Och så turades de om att mula varandra ordentligt

 '

Kom brorsan och shaka med oss, säger Rolle till Ressu. Men Ressu är klokare än så.


Här är lite fler bilder från deras snödans. Klicka på dem så blir de större.


                                                


           

Här avslutar de med räkna varandras tänder. Mjölktänderna har rykt, och nu är det nya gaddar som det gäller att passa sig för.


Jag får väl avsluta med att i efterhand gratta Lydia och hennes syskon på femmånadersdagen som inföll i går. Lite statusuppdatering: Lydia väger nu 8,4 kilo och är 37-38 cm hög.

Matte passade på att väga och mäta mig också. I går vägde jag 16,6 kilo ( har gått ner lite över jul, minsann!) och är cirka 46-47 cm över manken.   

    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards