Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Lydia - 21 juni 2010 21:42

Nu är det sommarvärme på väg, sa de på TV. Då visste jag att det var klippt. Eller rättare sagt, skulle bli det.

I dag tog matte fram klippmaskin och sax, och skalade mig. Det är en pina medan det pågår och vi blev lite osams. Jag försöker dra åt mig benen och huka undan saxen, och matte ryter till. Men efteråt är det skönt. Man känner sig lätt och ledig. Och svalare.

Så här såg jag ut igår. Inte så jättelånghårig, för jag klippte ju mig i mars.

Och så ser jag ut i dag. Inte så jättestor skillnad, kanske. Men väldigt mycket päls blev det att sopa ihop efteråt. 

Jag fick i alla fall behålla mustaschen, till skillnad från förra sommaren:

    

Då såg jag ut så här.


För att ni inte ska sakna mina lockar för mycket så har jag lagt dem som bakgrundsbild här i bloggen. Idén fick jag från Snygg-Göte. Inte för att mina krullor kan mäta sig med hans vackra hårsvall, men nu finns de i alla fall bevarade.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards