Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 30 april 2010

Av Lydia - 30 april 2010 20:55

Jag tycker den där Valborg är en stökig tant. Här har smällt och pangat både här och där, och matte säger att det är Valborg.

Fast i går var det inte hennes fel att det small, då var det Oskar. Matte sa så i alla fall. Det dundrade och blixtrade, så jag gick och gömde mig i badkaret en stund. 


I dag har det varit riktig bakstuga här hemma. Husse bakade surdegsbaguetter:

De var helt OK, jag fick smaka lite. Däremot  har jag inte fått smaka cheesecaken eller cookisarna som matte bakat. Undrar om det kan bli en bit till kvällsfikat?


Mellanmatte har haft mösspåtagning i dag. Konstigt, jag trodde det var dags för möss-avtagning nu när det blivit vår?


Det är mycket man inte förstår när man är en liten hund. Men en sak vet jag, det var en riktigt skön och fin vårdag i dag. Här är några bildbevis:

 

Och han gick där under korkeken och luktade på blommorna.

 

Men så satte han sig på en humla, och då blev det full fart!   

 

Skönt att kyla av tassarna lite.

I morgon kommer en annan tant: sköna Maj. Hoppas hon är lite tystare än Valborg och Oskar.    


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards