Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Lydia - 30 juli 2009 22:14

Jo, jag lever fortfarande. Ville bara meddela det, ifall någon undrade. Det har varit lite bloggtorka bara. Det har inte hänt så mycket att skriva om. Jag har promenerat, ätit lite, hållit koll på grannarna och skatorna, fått klorna klippta och annat vardagligt.

Något kul har i alla fall hänt. Härom dagen kom lillmatte hem från England efter att ha varit borta i tre veckor. Oj så glad jag blev!

I dag kom kusinerna från Småland så nu ska de och småmattorna göra Stockholm osäkert några dagar. Kul med lite aktivitet. Fast jag får inte vara i källaren där de har bäddat med en massa madrasser på golvet. Jag är portad sedan den gången de hittade en fästing på mig när jag låg och gonade mig bland sängkläderna. Suck!

Det har inte blivit så mycket bilder tagna sista tiden. Matte förtog sig nog på plåtandet när vi var på läger. Men några bilder har det blivit på sommarens solrosor - en present från småfåglarna som tack för att vi höll restaurangen öppen i vintras.

Visst blir man glad av solrorosor på något vis.

Även bin och humlor gillar solrosor.

Här ska fina solrosfrön växa.

Alla våra solrosor har småfåglarna sått.

En av solrosorna planterade de lämpligt nog mitt i rabatten, och den växte sig högre än matte. Vi får väl skörda alla fröna sen, så vi har till vintern.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards