Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Lydia - 2 december 2009 19:57

I dag var det kallt, flera minusgrader, och världen hade bytt skepnad när jag vaknade. Allt var klätt i vitt.

Gräset var vackert glaserat med vitt

Även konstgräsplanen var vit

Det gick bra att springa på det vita

Och det gick bra att rulla sig i det

Svalkar och river på en gång, jätteskönt!

 

Det fanns is också, i stupröret

Och alla vattenpölarna hade frusit till is. Sorry Stella, slut på spa-säsongen.

 

Löven på marken hade fått vit kristyr

Avgaserna syntes bättre än vanligt

Och en fånig skylt hade det växt upp under natten

 

Men vad gör det när det fanns så mycket vackert att titta på

 

Bara att njuta av morgonsolen som lyser

Tidiga strålar på ängens strån

    

Fler frostnupna nypon

Jag leker inte kurragömma utan letar efter sork

Alla blir på gott humör av vacker väder. Undrar vad den här killen håller på med?

Hans matte kastade frisbee med honom. Det verkar vara en kul sport, som jag ännu inte har testat.

Jag får fråga Torsten, jag har hört att han är bra på frisbee.

Lite mer växter med frostglasyr

Lite mera ögonfröjd.


Sådärja, nu har ni fått följa med på hela min morgonpromenad.  Resten av dagen var helt OK, vi hade med en boll på lunchpromenaden som matte kastade, och jag hittade en länge saknad boll i vedkorgen i källaren. Men nu börjar det bli dags för kvällsfika. Jag avslutar med en sista bild på månen:

God natt!                                  

                   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards