Doggblogg - om ett hundliv

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Lydia - 17 januari 2009 03:43

Det har inte hänt så mycket i dag heller. På morgonpromenaden träffade jag en otrevligt katt. Han ville inte flytta på sig när jag kom närmare, utan bara lyfte lite hotfullt på tassen. Jag tvingades retirera. tur att ingen såg mig, utom matte.

På kvällen gjorde husse en god efterrätt. Jag bjuder på receptet, hämtat från Icas hemsida. Den var lika god som den så ut, sa matte. Jag fick bara

smaka på glassen, som är bland det bästa jag vet.

I morgon blir det sök, om det inte är för kallt. Jag håller tassarna för att det blir mildare.


Stekta bananer med råsocker och glass


4 bananer
4 msk råsocker
2 msk margarin eller smör
1 dl pressad apelsinsaft
2 msk riven ingefära

Stekta bananer med råsocker och glass

Gör så här
1. Skala bananerna och dela dem på längden. Strö råsocker runt om bananerna.
2. Stek bananerna i matfett tills de är lite mjuka. Tillsätt apelsinsaften och ingefäran. Låt det sjuda några minuter.
3. Servera bananerna med glass.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Väder

Vädret Stockholm

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards